Консалтиновий центр організації початкової освіти

Шановні колеги! 


З 01.07.2020 року запроваджується робота Онлайн літньої школи «Консалтинговий центр організації початкової освіти». Її основа мета – створення та впровадження ефективних механізмів заохочення педагогічної спільноти і батьків до розбудови безпечного, здорового та інклюзивного освітнього середовища у Новій українській школі для першокласників на локальному рівнів кожному освітньому закладі.

Керівник – Капінус Наталія Олександрівна, науковий консультант – Сазонова Анастасія Вікторівна.


30.06.2020

Запрошуємо батьків та вчителів першокласників долучитися до Онлайн літньої школи «Консалтинговий центр організації початкової освіти»! На вас чекає багато цікавого та корисного щодо забезпечення фізичного та психічного здоров'я ваших першокласників. Інформаційні матеріали допоможуть дізнатися про ознаки готовності дитини до школи, адаптацію до умов шкільного середовища, особливості оцінювання, а також про засоби налаштування на навчання із позитивом. 





З повагою, 
Капінус Наталія Олександрівна.





01.07.2020

Всім відомо, що квітам для виживання та росту потрібні вода та добриво. Коли квіти перестають поливати, вони в'януть і гинуть. Дітям для існування та розвитку потрібні визнання та підтримка, в першу чергу, з боку батьків. Пропонуємо розглянути цінності позитивного визнання дитини для її успішного та гармонійного розвитку, корисні та шкідливі інструменти визнання в арсеналі батьків.




З повагою, 
Олексій Заріцький,
старший викладач кафедри
 психології та розвитку особистості
Донецького ОБЛІППО,
тренер НУШ,
практичний психолог. 



02.07.2020

У І циклі початкової школи (1-2 класи) дуже важливим розуміння та адекватне використання оцінювання у роботі з дітьми. У відео пропонуємо Вам пригадати вікові психологічні особливості оцінювання молодших школярів, відмінності між підсумковим та формувальним оцінюванням. Буде розкрито місію формувального оцінювання та наведено алгоритм діяльності вчителя під час організації формувального оцінювання та його складові. Ми визначимо обов'язкові компоненти формувального оцінювання та розглянемо специфіку заповнення свідоцтва досягнень.




З повагою, 
Олексій Заріцький, 
старший викладач кафедри
 психології та розвитку особистості 
Донецького ОБЛІППО, 
тренер НУШ, 
практичний психолог. 



06.07.2020

У відеозанятті висвітлюється значення фізичної готовності дитини до початку шкільного навчання, а також розповідається про важливість готовності дитини до взаємодії з предметним середовищем школи. Батькам пропонуються практичні поради щодо підготовки дитини до початку навчання, наводиться "Філіппінський тест", який дозволяє визначити рівень фізичної зрілості дитини.




З повагою, 

Малєєва Оксана Валентинівна, доцент кафедри психології та розвитку особистості ДоноблІППО, кандидат психологічних наук.


07.07.2020

Що є "обдарованість"? Хто вважається обдарованою дитиною? На що батькам слід звернути увагу, щоб не проґавити перші прояви обдарованості їхньої дитини? Як батьки можуть допомогти дитині у розвитку її творчих здібностей?. Відповіді на ці та інші питання, які хвилюють багатьох батьків першокласників-чомучок, ви зможете дізнатися, якщо переглянете наше відео до кінця. Незабаром - наступний навчальний ролик від відділу організаційно-методичного супроводу розвитку обдарованості Донецького ОБЛІППО. Обіцяємо, буде цікаво, інформативно та корисно!





З повагою,
Сичевська-Дегтярьова Марина Володимирівна, завідувач відділу організаційно-методичного супроводу розвитку обдарованості, Відмінник освіти України, керівник гуртка-методист

Луганцова Євгенія Анатоліївна методист відділу організаційно-методичного супроводу розвитку обдарованості, вчитель вищої кваліфікаційної категорії.


13.07.2020

Яку роль відіграють інклюзивно-ресурсний центри (ІРЦ) у забезпеченні права кожної дитини на освіту? Які послуги надають ІРЦ? Як до них звернутися і отримати допомогу фахівців у складанні освітнього маршруту Вашої дитини? Відповіді на ці та інші питання Ви отримаєте, коли переглянете це заняття.


Матеріал підготували фахівці Ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти Донецького обласного ІППО.




15.07.2020 Відсоток дітей з ознаками гіперактивних розладів збільшується з кожним роком. Зараз в кожному класі є такі діти. Відрізнити активну дитину від гіперактивної дуже важко і цим мають займатись лікарі, але вчитель кожного дня працює з учнями і має розуміти потреби і проблеми кожної дитини, організувати навчальний процес враховуючи присутність дітей з особливими освітніми потребами в класі. Відео висвітлює актуальні питання роботи з дітьми з гіперактивними розладами та шляхи допомоги таким дітям.


Матеріал презентує Бобилева Яна, к.п.н., доцент кафедри управління та адміністрування ДоноблІППо


21.07.2020


У відеоматеріалі розкриваються питання мотиваційної, соціальної та емоційно- вольової готовності дитини до початку навчання у школі. Наводиться онлайн-тест для батьків для визначення готовності дитини до школи та приклад підготовки дитини до навчання у грі.

Матеріал презентує Малєєва Оксана Валентинівна,доцент кафедри психології та розвитку особистості ДоноблІППО, кандидат психологічних наук. 




 24.07.2020

В межах роботи Онлайн літньої школи «Консалтинговий центр організації початкової освіти» розкриваємо аспекти самовираження, розширення особистого досвіду, самопізнання, внутрішньої інтеграції та інтеграції з зовнішньою реальністю особистості дитини шляхом застосування арт-терапії. У відео розкрито можливості використання елементів арт-терапії в освітньому процесі та доречність використання наведених технік з метою налагодження внутрішньо групової комунікації та адаптації дітей у початковій школі.

Матеріал презентує Оксана Кадук, в.о. завідувача відділу СПСРО.





28.07.2020

 Відділ організаційно-методичного супроводу розвитку обдарованості Донецького ОБЛІППО пропонує батькам майбутніх першокласників- чомучок та педагогам області новий відеоролик на тему: «Батькам і вчителям малечі про цікаві та корисні речі. Розвиваємо здібності – плекаємо талант».
Чи здійсненна ця місія? Колектив ВОМСРО підготував короткий огляд важливих моментів із виявлення та організації роботи із здібними учнями. Сподіваємося, що цей матеріал стане у нагоді вчителям та буде корисним у роботі з майбутніми «нестандартними» першокласниками.


29.07.2020

Перший рік навчання у школі - дуже важливий період у житті всієї родини. Не лише у дитині змінюється її соціальна роль, але й життя її батьків наповниться новими подіями та емоціями. Як підтримати свою дитину у перший рік навчання у школі? Чим їй допомогти? Як забезпечити дитині максимально комфортне входження у шкільне житті? На ці питання ви знайдете відповіді у представленому відео. Матеріал презентує кандидат педагогічних наук, доцент кафедри психології та розвитку особистості ДоноблІППО Сазонова Анастасія Вікторівна.


04.08.2020

Як спілкуватись з дитиною, коли вона дуже активна?


Сучасні діти є дуже активними, часто батьки не розуміють поведінку дитини. Чому їх сонечко протестує і не слухається? Чому не розуміє прохань? Чому не може виконувати прості завдання і взагалі поводиться не так всі? Що робити? Як зрозуміти? Як поводитись? Як допомогти і налагодити стосунки? До кого звертатись? Багато питань виникає в процесі виховання і навчання, і відповідь вкрай важлива оскільки від цього залежить майбутнє дитини. У відео представлено те на що потрібно звернути увагу батькам і правила спілкування з гіперактивною дитиною. Матеріал презентує Бобилева Яна к.п.н., доцент кафедри управління та адміністрування Донецького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти. 


04.08.2020

Що важливо для дитини у перший рік її навчання?


Перший рік навчання у школі це не лише дуже важливий етап житті у дитини, але й випробувальний період для батьків. На цьому етапі дуже важлива підтримка батьків. Пам'ятайте, перший клас проходить у всіх дітей по різному. Але найважливішим у перший рік навчання в усіх дітей є успішне оволодіння дитиною програми, збереження фізичного, психічного та емоційного здоров’я дитини та її соціалізація у новому колективі. Ці та інші питання розкрито у відео. Матеріал презентує Сазонова Анастасія Вікторівна, доцент кафедри психології та розвитку особистості Донецького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти. 


Ранкова зустріч. Особливості проведення з учнями початкової школи

 

Ранкова зустріч у початковій школі завжди спрямована на покращення настрою дітей, їх розвиток, бажання працювати та пізнавати нове. Піклування один про одного, відчуття емоційної безпеки, яка потрібна для того, аби ділитися важливими ідеями та досвідом, готовність допомагати друзям – це саме ті якості, що відображають сутність ранкової зустрічі. Діти вчаться вільно висловлювати свої думки, не бояться помилитися, легко знаходять спільну мову та інтереси.

Враження, отримані під час ранкової зустрічі, зберігаються упродовж навчального дня! Матеріал презентує Ольга Усачова, методист відділу початкової освіти, тренер НУШ

 



Збереження психологічного здоров'я в умовах дистанційного режиму

 

В межах роботи Онлайн літньої школи презентуємо матеріал щодо збереження психологічного здоров'я в умовах дистанційного режиму. Мабуть всі чули, що під час перельоту, коли трапляються якісь негаразди з літаком, пропонують спочатку одягнути кисневу маску на себе, і тільки потім допомогти це зробити дітям. Так само у не простий для всіх нас час в умовах дистанційного режиму, дуже важливо нам, дорослим, спочатку досягти особистісної рівноваги та надати потрібну підтримку і допомогу тим, хто поруч – дітям. Пропонуємо Вам деякі орієнтири для досягнення цього. Матеріал презентує Олексій Заріцький, старший викладач кафедри психології та розвитку особистості Донецького ОБЛІППО, тренер НУШ, практичний психолог.



Мультимедійна презентація для першачків: 5 важливих правил 


Навчальна мультимедійна презентація – це дидактичний продукт, що створюється учителем для досягнення конкретних освітніх завдань. Під час конструювання його змісту та візуальних елементів педагог має враховувати як закономірності педагогічної науки, так і напрацювання в галузі медіа технологій. Це відео-заняття про те, як мультимедійну презентацію зробити ефективною у навчанні першокласників. Секрет успіх полягає у дотриманні простих п’яти правил. Матеріал презентує Ігор Ціко, методист завідувач кафедри суспільно-гуманітарної освіти Донецького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, кандидат педагогічних наук.






Арт-терапія як мистецтво спілкування з дитиною

 

У продовжені занять Онлайн літньої школи «Консалтинговий центр організації початкової освіти» поговоримо про можливості ефективного спілкування між батьками та дитиною під час підготовки до освітнього процесу. Зазначимо важливість проведення спільних арт-терапевтичних вправ, що дозволяють налаштувати дитину на ситуацію успіху, відчути підтримку дорослих та розширити можливості власної уяви. Матеріал презентує Оксана Кадук, завідувачка відділу СПСРО




До 1 вересня залишилося всього кілька днів! Останній відео матеріал в межах роботи Консалтингового центру організації початкової освіти Донецького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти - це звернення до батьків зі словами підтримки та добрих побажань.
Матеріал підготувала Сазонова А.В.